kiwiXplorers.reismee.nl

Rotorua

Vanuit Ohope Beach is het minder dan 1,5 u rijden naar Rotorua en tegen de middag arriveren we op de camping. Gelukkig hadden we geboekt, want de camping zit vol. We zitten op fietsafstand van het centrum en gaan daar lunchen en ons informeren over de toeristische bezienswaardigheden. Rotorua is een tourist hotspot, vanwege de geothermische parken. Sas vindt info over een zipline parcours en is meteen enthousiast. Ella en Sas kunnen nog diezelfde dag om 15.30 u bij een groep aansluiten. Cas vindt het wel leuk om met de Ducktour mee te gaan - met een amfibievoertuig uit WOII maak je dan een tocht door de omgeving en ga je te water bij drie meren . ‘s avonds mKen we nog een wandeling door het Redwood forest dat mooie verlicht wordt met lampions. Een productieve toeristische dag!

Dag 2 in Rotorua bezoeken we het geothermische park van Wai-O-Tapu, op een half uurtje rijden van Rotorua. Om 10.15 u kan je de Lady Knox geiser in actie zien. Als alle toeristen klaar zitten, wordt er wat “surfactant” (misschien kan ik deze trip declareren als bedrijfsuitje ;-) ) in de geiser gedaan en niet veel later begint het water te spuiten ... niet erg hoog - beetje suf (zeker als je ook Te Puia bezoekt, wat we de volgende dag gaan doen). Daarna bezoeken we de rest van het park. Bij het verlaten van de parking bij de geiser is er een kleine file en rijdt er een kleine camper achteruit tegen ons aan ... gelukkig enkel kleine blikschade (geen reparatie nodig - wel even alle verzekeringspapieren ingevuld). In het hoofdpark zijn er prachtig gekleurde meren te bewonderen - zoals champagne lake - er is wel een overheersende zwavelgeur in het park en Ella vindt dat maar niks.

Dag 3 fietsen we naar het Te Puia park - indrukwekkende geiser (die moet niet geactiveerd worden met zeep), Kiwi Sanctuary - Maori voorstelling ... mooie aanvulling op Wai-O-Tapu.

Op de camping hebben ze ook twee verwarmde minerale baden - heerlijk!

De laatste week van onze reis is alweer aangebroken en die zullen we in de Coromandel - schiereiland vlakbij Auckland - doorbrengen.

Ellen

Weer een mooi reisverhaal en prachtige, kleurrijke foto's! En zo zie je maar, toeristische dingen doen kan bets heel leuk zijn. Geniet van de laatste dagen en wij kijken er naar uit om jullie weer te zien!

Elisabeth

19 februari 2020 : Welkom terug in NL !!!!
Bedankt voor de verhalen en de mooie foto's.

Eva

Het was zo leuk jullie te volgen. Zo moie fotos en verhalen!! Welkom terug!!