kiwiXplorers.reismee.nl

Goodbye Auckland & Start van de roadtrip

Dag 3 inAuckland:

Met de bus rijden we langs de kust tot in het centrum. Vandaar wandelen naar het Auckland Domain - het grootste park in Auckland - waar we het War Memorial Museum bezoeken. Het museum telt drie verdiepingen en elke verdieping heeft een ander thema: Maori - dino’s en andere uitgestorven beesten - WO I en WO II. Zo is er onder andere een hele grote kano tentoongesteld, waar wel 100 Maori krijgers in konden. Er was ook een interessante tentoonstelling gewijd aan Tupaia - man uit Tahiti, die samen met kapitein Cook op de Endeavour naar Nieuw Zeeland voer. Ella vond het museum een beetje leuk en een beetje saai - dat laatste vooral omdat ze de bordjes niet kon lezen. Naar goede gewoonte hebben de kinderen op het einde van de dag nog op het strand gespeeld.

Dag 4 in Auckland:

We maken vandaag een excursie met de ferry naar Devonport - een suburb van Auckland aan de overkant van het water - het duurt ongeveer 12 min om er te komen - we beklimmen er twee vulkanen: Mount Victoria en Maungauika - tussendoor liggen/spelen we op het strand.

Dag 5 in Auckland:

Er is er 1 jarig hoera hoera ... en dat ben ik :-)

Er zijn ballonen, toeters en er wordt natuurlijk ook gezongen ... voor mijn verjaardag gaan we naar Auckland Zoo - maar eerst uit ontbijten. De zoo is prachtig opgezet - veel ruimte voor de dieren en het ligt in een mooi groot park - Cas en Ella mogen ook nog een knuffel uitkiezen en het is geen kiwi geworden ;-)

Roadtrip

Om iets over 10 u pikken we de campercan op - we waren niet voor het kleinste model gegaan, maar in het echt ziet het er wel groter uit dan op het plaatje. We krijgen een hele toer van binnen en buiten, laden al onze spullen in en gaan dan op weg om de fietsen op te halen. Het is gelukkig een automaat en het links rijden gaat eigenlijk vanzelf - gewoon het andere verkeer volgen. De bochten moeten we wel iets minder scherp aansnijden of anders rijden we vanachter een stukje over de stoep. Het is slechts 10 min rijden naar Natural High, waar we de fietsen hebben gekocht. De fietsen staan ons al op te wachten. Met kleine aanpassingen aan zadelhoogte en remmen, kunnen de fietsen op de camper gezet worden. Blijkt dat er iets afgebroekn is bij de fietsendrager. Terwijl een nieuwe fietsendrager onderweg is, doe ik alvast wat boodschapjes met Ella. Uiteindelijk is het pas 15.30 u eer we vertrekkens klaar staan ... door de avondspits loodsen we de camper naar ons eerste plekje: Orewa. Ella heeft me nog gecomplimenteerd met het rijden - de bijrijder heeft me ook goed gestuurd.

We blijven een extra dagje in Orewa. We hebben een mooi plekje met uitzicht op het strand. De kinderen kunnen wat fietsen, we gaan nog even naar het stranden ... er moet natuurlijk ook weer wat schoolwerk gedaan worden.

@Meindert: volgens het dierenboekje van Cas hebben we al een Tui en Kokeka gespot :-)

Ellen

Jullie zijn alweer een week weg en nu "en route", super! Wat een heerlijk weer en wat een leuke activiteiten. Ik geniet mee op afstand!

Martine

Mooi verhaal, fijn om te lezen.

Oma

Een eerste maal geslapen (of gewoeld?) in de camper! Vraagt toch wel even aanpassen. We merken dat jullie het rijden met het huis op wielen al goed onder de knie hebben. Cas is al goed op weg om DE vogelkenner van Nieuw Zeeland te worden. Ella kan nu niet achterblijven! Nog veel fijne momenten gewenst.????

Mariëtte

Leuk om jullie belevenissen te lezen en de bijbehorende foto's te zien!
Ik ben benieuwd hoe het kampeerleven bevalt en het slapen in de camper voor iedereen?
Morgen weer een stukje verder trekken? Heel veel plezier! ☀️?‍♀️ ?‍?‍?‍? ?

Marc

Gelukkige verjaardag nog en geniet verder van de mooie belevenissen.

Marc